Chocolicious

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Malin - 11 juli 2011 21:14

Idag åkte jag lite tidigare till stallet i hopp om att värmen och bromsarna inte riktigt skulle ha kommit igång. Tjii fick jag, det var mer bromsar än på länge idag och Jerez blir galen när han måste stå still för länge, vilket jag har full förståelse för. Det gäller att snabba på med uppsittnig och dylikt, för det är ingen höjdare när hela bromsmaffian anfaller på en och samma gång. Duktiga killen står dock duktigt still tills matte hoppat upp. Idag var för övrigt första gången jag hoppade upp utan att longera innan, kändes onödigt att låta honom flänga runt och bli varm och trött innan själva ridningen i onödan. Så jag skrittade endast ett par varv innan vi tog itu med traven för att slippa undan bromsarna. Fortsatt väldigt pigg och framåt, så vi jobbar med lite halvhalter för att påminna om att vi inte bara ska springa. Fortsatte jobba med volter och rakriktning längs spåret. Jobbade med galoppen på liknande sätt. Avslutade med att skritta ett par varv på lång tygel innan vi avslutade.

Duschade Jerez, fyllde på med flugmedel och ut i hagen igen.


På hemvägen tog jag svängen förbi Granngården för att köpa refill till flugsprayen, ramlade in mitt i REA starten och fyndade ett pa saker till Jerez;


Ett svart Horseware Amigo träns;

 
  


Ett Amigo Jersey Cooler täcke i Navy/Silver


 


Ett par svarta boots samt en Mountain Horse tävlingstopp till mig själv.

Hann med en löptur på kvällen, 8km idag med. Känns toppenbra!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards