Chocolicious

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Malin - 3 juli 2011 17:51

Vaknade tidigt imorse, redan innan åtta. Skönt på sitt sätt, förmiddagen blir så mycket längre. Tog mig äntligen tiden att städa huset tsm sambon. Älskar känslan av nystädat  

Efter lunch var det stallet time och dressyrträning för Lina. Bytte återigen bett på Alcytano, eftersom han kändes lite tjaffsig på pessoabettet på banan. Testade ett rakt bett idag och det funkade helt ok. Jobbade öppna/skänkelvikningar längs långsidan i trav, vilket Alcytano tyckte var skitjobbigt. Fokuserade en del på galopparbete på mindre volot där jag fick jobba med min sits och mina skänklar. Fick placera händerna helt still ihop vid manken och bara jobba sist/skänkel. Jobbigt, men mycket nyttigt. Red ett lite kortare pass idag eftersom det pga bromsarna var omöjligt att pausa med skritt på mitten.


Hämtade in min buskille från hagen och bjöd på en skön borst samt klistund. Skönt att bli skrubbad där bromsarna tuggat. Hästarna fick komma in lite tidigare idag pga kvavt väder och mycket bromsar. Om vädret tänkter fortsätta att vara så här lutar det åt att vi får göra en dygnsrotation för hästarna så dom går ute på nätterna och står inne på dagarna!


Efter stallet var det dags för en löprunda igen. Gick toppen även idag, ingen smärta i höften alls   Bara så skönt att sträcka ut och rensa skallen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards