Chocolicious

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Äntligen ridning igen

Av Malin - 7 februari 2012 22:52

Så idag var vi åter redo för ridhuset. Lyckades komma ifrån lite tidigare på jobbet och var i stallet redan vid 15.50 Gjorde snabbt iordning stjärnan och inväntade sambon. Jerez gick rakt in i transporten och stod snällt still sedan. Resan dit gick bra och likaså urlastningen. Väl inne i ridhuset gick jag ett par varv innan jag hoppas upp. Det märktes att Jerez vilat lite väl många dagar på rad då han var ganska pigg och på tårna. Lyssnade dock fint under framskrittningen trots att det sprang småtjejer längs insidan av sargen som han inte såg, utan enbart hörde klampet av. Travade igång och fick jobba en stund innan han hade fullt fokus på mig. Tror känslan påminner lite om att köra en sportbil, han spinner på superfint men man känner att krafterna finns där och han reagerar superlätt för minsta framåtdrivning. Dock är han så lättkorrigerad och lyssar superfint på när matte påtalar att vi ska trava lugnt och avspänt. Efter ca 15 minuters ridning blir det liv i luckan då en ridskolegrupp med småtjejer anländer in i andra halvan av ridhuset. Ridläraren plockar fram koner och bygger upp en minibana där tjejerna ska träna på ridvägar genom att själva, dvs utan häst och på en lång rad springa vägarna. Samtidigt som detta kör igång kommer ett annat ridekipage in till oss och kör igång. Jerez sköter sig superfint men blir i en sekvens rädd för dom skuttande tjejer i grupp och kör en liten hallabaloo, tar dock förhållande bra och lugnar snart ner sig så vi kan både skritta och trava förbi dem. Skippade galoppen idag eftersom han var på tårna och dessa tjejer for runt som yrväder, dessutom var det annat ekipage inne samtidigt och jag vill inte utmana ödet när han ändock skötte sig så bra. På hemvägen lastade jag honom självständigt med endast lite hjälp av sambon som stod som vakt framme vid skötardörren. Jerez stod still som ett ljus medan jag kröp bak och stängde. Väl hemma öppnade jag dessutom transporten helt själv och lastade ur honom själv. Så nu tränar vi på för glatta livet så vi kan klara oss själva snart!


Bjuder på en liten filmsnutt som sambon filmade med mobilkameran idag   Fortsatt suddiga klipp och dessutom en något spänd pållis idag. Men jag tycker han trots allt lyssnar bra och bjuer på fint framåt i de flesta sekvenser!



 

 
 
Hannah

Hannah

8 februari 2012 22:40

Du rider väldigt bra måste jag säga!
Ps.. Har frågestund på min blogg fråga gärna en eller två fråger då blir jag glad!
Alla svaren kommer på Söndag! :)

http://hannahEB.bloggplatsen.se

Malin

8 februari 2012 23:02

Tack! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards