Chocolicious

Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Dressyrpass på banan!

Av Malin - 10 mars 2012 19:08

Skönt med en ledig lördag. Lagom sovmorgon och en skön promenad efter frukost. Solen bröt igenom molnen och så småningom tog den blåa himmlen över! Kissarna var ute en bra stund på eftermiddagen och njöt av vårvädret.


Åkte till stallet efter lunchen och hästarna stod och mumsade på eftermiddagshöet när jag anlände. Gjorde klart stallet så Jerez fick äta klart innan jag plockade ut honom och borstade. Jerez fäller massor med päls nu, ska bli så skönt när den är borta.


Tyvärr blåste det hel storm i stallet idag, så det var inte riktigt så njutbart på ridbanan som jag hoppats på. Men banan var iaf tinad och mjuk. Idag var vi åter tillbaka och provade ett vanligt tvådelat tränsbett, ett lite tjockare, men jag tycker inte Jerez kändes riktigt nöjd med det heller. Tycker han javlar en del i munnen och inte känns riktigt tillfreds. Erika i stallet tog med lite andra bett som vi ska prova närmaste dagarna, så får vi se om vi hittar något annat bett som han kan trivas bättre med. Annars får vi ta en sväng till tandis med honom och kolla igenom munnen. Är ju dock knappt ett halvår sen vi hade tandiskontroll och det såg fint ut, men man vet ju aldrig!


Själva ridpasset gick helt ok trots hård blåst och en pigg häst. Jerez låg på en aning och vi fick jobba lite med halvhalter och förhållningar för att hitta ett bra tempo. Travade mycket med fokus på att hitta tempo och bra form. Jobbade även en del i galopp där Jerez hittade en ok form, blir dock lätt lite för djup i formen och i det lite tunga och blöta underlaget är det lätt att han tappar balansen så jag försöker att plocka upp honom lite så han sätter sig på bakdelen mer och blir mindre tung i framändan!


Imorgon blir det uteritt med Sari igen  


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards