Chocolicious

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Malin - 4 juni 2012 19:34

Ja det var en lycklig häst som fick gå ut i hagen imorse. Var i stallet vid 8.30 och släppte ut honom direkt då. Fick som sagt gå ensam idag, men hade ju hästar att titta på åt båda håll, så särskilt ensam var han ju inte egentligen.


Blev mycket spring till att börja med, han drog ett par repor, men accepterade hela tiden vart staketet gick och försökte sig inte på några dumheter där. Blev liv och rörelse när stallkompisarna kom springandes samt när vi släppte ut stona. Det märks att han nyligen är kastrerad eftersom han har kvar en del hingstigheter och ska vakta på allt och alla. Blev lite stressad när stona gnäggade, men höll sig i skinnet. Allt eftersom tog dock gräset över det mesta av intresset och bortsett från lite spring bortemellan åt , så äganade han trots allt den mesta tiden åt att beta.


Bjuder på lite bilder...


                     


Gick ute från 8.30 - 17.30 idag och när jag kom tillbaka till stallet på eftermiddagen för att lasta in en kärra med hö, så stog han i boxen och tuggade hö. När jag lastat klart höet så tog jag ut honom på stallgången för borstning. Gick något bättre än igår, satte fast honom på ena sidan och behöll grimskaftet på. Kunde borsta hela hästen samt kratsa hovarna på gången idag. Viftade lite när jag skulle kratsa bak, men efter ett par tillsägelser så gav han sig. Gjorde ett ryck bakåt, men tack vare att jag var med så fick han inte loss linan, utan fick snällt kliva framåt igen.


När vi var klara fick han återvända till boxen och fortsätta med höätandet. Imorgon blir det nog en promenad på ridbanan där vi ska öva lite vett och etikett   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards