Chocolicious

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Malin - 1 september 2012 16:15

Härlig dag! Solen sken redan när kissarna väckte mig första gången vid 6-tiden imorse. Eftersom vi var hemma sent från kräftfisket, så bad jag dock om lite mer sovmorgon, så vid 8.30 gick vi upp.

Å redan då var det varmt och skönt ute med solsken. Sambon stack en sväng till golfbanan och jag och kissarna njöt av solskenet och städade huset.

Vid lunch styrde jag bilen mot stallet där ett pass på banan stod på dagens schema.


Gick ett varv på banan innan jag hoppas upp. Nero skötte sig jättefint idag, om än lite segare än sist.

Idag ökade vi på svårigheten lite och jobbade med övergångar. Skritt till trav och från trav till skritt, där jag har som mål att han ska göra igångsättningarna direkt på kommandot och avsaktningarna ska ske gradvis, istället för att han slår på tvärnit när jag sätter mig tillbaka lite. Å idag gick det riktigt fint faktiskt, så stolt över honom.


Som avslutning provade vi även på lite galopp, och Nero fattade superduktigt rätt galopp för skänkeln och vi körde bara ett varv åt vardera hållet innan vi travade av och beröm i massor.


Resten av dagen har ägnats åt att njuta av solskenet i trädgården med katter, sambo och en god bok.

Imorgon ska sambon med till stallet för lite trafikträning, ska försöka få med oss kameran oxå!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards