Chocolicious

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Malin - 19 september 2012 21:28

Mmmm..idag tog väl priset iaf.

Valnade 03.30 inatt av att magen spökade, så jag spenderade två timmar på toa...matförgiftning? Magsjuka?

Ja den som ändå visste   

Så det var inget annat än att ringa och sjukanmäla mig, skulle jobbat 7-16 idag, å som grädde på moset får jag stryka mig från turen till Selma spa...eftersom det är 48 timmars karens efter sista symtomet vid dylika problem.

Så swisch...i ett svep ändrades hela veckan och jag missade min inbokade helkroppsbehandling, god mat och trevligt umgänge med mina arbetsakamrater   


Men det är ju ingen idé att vara bitter över det...det lär ju knappast hjälpa! Så vi fokuserar på det positiva istället. Fick ju extra hemmatid med mina björnar, även om orsaken inte var någon höjdare att gå igenom. Lyckades iaf somna om ett par timmar imorse och kände mig lite bättre till mods när jag vaknade. Började lite försiktigt med yoghurt för att se hur magen skulle reagera. Har gått bra och jag har iaf fått i mig lite mat idag.


Kände mig ok på eftermiddagen och tog tillfället i akt att åka till stallet.

Hästarna var ute så jag mockade och fixade maten, var klar lagom tills Kerstin kom hem, så vi tog in pållisarna.

Nero var lerig på hela benen samt under magen, så när han ätit lite mellis så blev det spolning och borstning.

På med grejorna och upp på ridbanan.


Å idag skötte sig Nero verkligen super. Han hade god framåtbjudning i båda skritt och trav, fint sug i handen och bra takt. Galoppen i vänstervarv var riktigt fin, bärig och rund, höger är lite svårare man han försöker så gott han kan.


Så när vi kört igenom allt så avslutade vi för dagen med massvis med beröm. In till stallet där Nero bjöds på morötter och pussar  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards