Chocolicious

Direktlänk till inlägg 4 april 2016

Dubbelt upp.

Av Malin - 4 april 2016 20:00

Ytterligare en ledig dag, då nattjobb väntar ikväll. 

Sovmorgon och städning hemma på förmiddagen. Katterna passade på att njuta av uteliv medan jag gnodde inomhus. 


Stallet efter lunch där båda kusarna skulle motioneras. Då de fortfarande mumsade på lunchen när jag kom dit så fixade jag stallet först. 

När lunchhöet var avslutat fick Dino vara först ut. Idag hade äntligen den nya 10cm längre Bucas sadelgjorden anlänt och ingen kunde vara nöjdare än Dino. Äntligen slapp vi fightas för att kunna spänna gjorden i yttersta hålen. 

Dino och jag körde ett pass på ridbanan idag med och stjärnan fortsätter att utvecklas i expressfart. Idag travade han med väldigt god bjudning och i fin form av sig själv. Vi kunde variera mellan rakt spår och volter utan problem. Idag fattade jag även galopp på kommando för första gången efter vilan, och de gjorde han helt okomplicerat. Så nöjd med min fina kille!

 


Näst ut var Nero som idag fick återinviga ridbanan för första gången på ett par veckor. Å det var sannerligen glada miner. Superbjudning och bästa arbetsviljan besitter den hästen. Körde ett ganska lugnt pass idag med lite lösgörande arbete i skritt och trav. Avslutade med lite galopp på omväxlande rakt och böjt spår. Kändes som om jag hade en turbo under mig. Haha...bästa killen min!

 


Nu väntar nattjobb för min del. Skönt nog en enkelnatt och imorgon står uteritt med båda killarna på planeringen. Nero ska skrittas ut i skogen och Anna ska följa med me Sparven. Sen byter vi till uterittspremiär för Dino tillsammans med Jacke 🙌 ser vi fram emot!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards