Chocolicious

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Malin - 4 januari 2016 22:45

Idag slog kylan till ordentligt och när vi vaknade imorse var det -20,9 grader utomhus. Så jag grejade lite hemma först och åkte till stallet lite senare i hopp om att det skulle hinna bli lite varmare. Väl på plats mockade jag och fixade stallet först. När detta var fixat hade temperaturen faktiskt stigit till hela -13 grader. Så då kändes det ok att köra ett lättare dressyrpass på banan med fokus på att runda upp och mjuka igenom Nero. Skrittade mycket och flyttade på både fram och bakdel. Gjorde lite övergångar skritt-trav och jobbade sedan med att flytta fram och bakdel även i traven. Avslutade med lite lätt galopparbete där vi gjorde ett par fattningar från skritt i både rättvänd och förvänd galopp. Travade sedan av och avslutade för dagen då mina tår och fingrar började säga ifrån.


Nero fick varmt täcke på sig och återvände sedan ut i hagen med lunchö tillsammans med Dino.


Lyckan var fullständig ikväll när jag äntligen hittade ett begagnat täcke som jag letat efter hur länge som helst. Ett Horseware Rambo NM stalltäcke 200g grånrandigt. Ni vet i samma serie som jag har fleece- och ridtäcket sedan innan. Så nu väntar jag bara på att det ska komma. Blir perfekt som täcke i transporten när det är lite kallare. Nu ska jag bara försöka hitta en matchande hals till och sen vill jag gärna hitta en likadan flecetröja till mig själv...

 


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards