Chocolicious

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Malin - 4 september 2012 20:06

Ja för om det var solskensdressyr i lördags så blåste det full storm idag istället.

Sen som jag var från jobbet så var jag inte i stallet förrens klockan var efter 17. Hästarna var inne och hade redan avslutat eftermiddagsmaten. Så jag ställde ut Nero på gången och satte fart med mockning och mat.

Sen borstade jag en lerig pålle och plockade fram sadel och träns.


Upp till ridbanan där jag funderade en kort stund kring hur han skulle reagera på den kraftiga blåsten, men det var inget jag behövde fundera särskilt länge på eftersom han inte brydde sig öht.

Han skrittade på som om det inte blåste alls, och jobbade sedan med god bjudning i traven. Idag låg fokus på att trava lite längre, och jobba med lite övergångar. Nero skötte sig bra, och vi skippade således galoppen idag. Kan ju inte orka med allt varje dag, utan då är det bättre att fokusera på olika saker varje gång. Avslutade med att skritta av innan vi återvände till stallet där övriga stod och gapade över att han var så cool i stormen som härjade ute.


Mattes prins   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards