Chocolicious

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Malin - 18 oktober 2012 17:28

Ja det kan ju diskuteras vad en ledig dag är. Tror aldrig jag har riktigt lediga dagar, för även om jag inte är på jobbet, så har jag alltid så mycket andra måsten.

Idag hade jag besök av en reparatör för att fixa vår ugnslucka, så nu ska den förhoppningsvis fungera. Har ägnat stora delar av dagen åt att städa och röja här hemma. Får riktiga vansinnesattacker ibland och då slänger jag det mesta. Idag var en sådan dag, så nu är det rent och fint i diverse skåp   


Hade stallet på eftermiddagen och kom dit lagom för att hinna mocka och fixa mat innan Nero fick komma in. Borstade och grejade medan han åt lite eftermiddagsmat. Sen klädde jag på oss båda och vi begav oss ner till ridhuset. Idag var det en tjej där som red när vi kom, och Nero skötte sig jättebra. Han har verkligen lärt sig att det inte är hela världen med andra ekipage där samtidigt.


Dagens pass fokuserades på skritt och trav med övergångar och volter. Å det går framåt. Idag genomförde Nero jättetrevliga övergångar med bibehållen form och bra takt. Även voltarbetet blir bättre. Får till riktigt fin bärighet och ställning stundtals. Red i 30 minuter innan vi skrittade av och nöjde oss för idag. Under tiden vi red gick det andra ekipaget ut, och Nero brydde sig öht inte, vilket känns toppen! Skönt att han är så trygg med bara oss!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards