Chocolicious

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Malin - 19 oktober 2012 21:00

Idag var det således åter dags för Nero att vila. Innebar att han hade en heldag i hagen och jag fixade stallet på förmiddagen. Åkte förbi Djur&Natur och köpte lite hästmat innan jag åkte till stallet. Känns som att jag har hittat en alldeles lagom foderstat med rätt foder till Nero. Han är superfin i hull och börjar bygga muskler på ett fint sätt. Han ligger ju högt i sin kvot, dvs 7,8. Men å andra sidan så behöver han säkert det för att må bra.


Är så glad över att han verkar trivas så bra i sitt nya stall. Han känns lugn och harmonisk, vilket naturligtvis bidrar till att han får ett bättre hull och kan bygga muskler. I hagen går han lugnt och betar, stundtals nära sina hagkompisar, och andra ggr för sig själv. Nu får vi se hur det går i månadsskiftet när Skutt ska flytta och Nero ska få en ny hagkompis i form av Lester.


För egen del jobbar jag nätter i helgen och då blir det mycket sovtid   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards