Chocolicious

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Malin - 8 februari 2013 22:13

Ja idag har verkligen varit en härlig ledig dag för min del.

Började dagen med en skön sovmorgon och frukost med kissekatterna. Sen blev det en skön promenad i det härliga vintervädret. Solen kikade fram bortemellanåt, och det var alldeles lagom kallt med -4grader och massor med snö.

Lite bilder från dagens promenad;


   


Å varje gång jag är ute och går i våra helt makalösa omgivningar så slås jag av en enorm längtan efter den dagen då vårt eget stall står klart. Har helt outstandning med ridvägar som löper såväl genom skogar som över ängar. Vi har tillgång till en stor grusgrop med massor av klättermöjligheter och milslånga ridvägar utan trafik. Så det är verkligen min stora dröm!


Efter promenad och lunch blev det dags att åka till stallet där uteritt med Lotta väntade. Hann med att mocka, fixa mat och tvätta en maskin med smutsiga hästprylar innan det var dags att bege sig. Lotta och jag fick en underbar uteritt i ett snöigt landskap med fint underlag. Hästarna var pigga och på bra humör. Ridturen gick över galoppbacken och så rundan bland husen. Vi varvade skritt på långa tyglar med trav och en liten galopp uppför backen, dock taggade Louie lite väl mycket så vi la ner ytterligare galopper. Som gammal fullblodsgaloppör så kan det blir lite väl roligt ibland   


Vi var ute i 1,5h timme och på tillbaka vägen hade vi en liten incident där en bil med ett litet släp som hoppade och studsade på vägen skrämde Nero så han tog ett jätteskutt åt höger och rakt ut i ett dike i snö. Vet inte vem som blev mest förvånad men Nero var lika snabbt upp på andra sidan diket och tittad sig förvånat omkring på gärdet. Så vi fick helt sonika skritta tillbaka 100m innan vi kunde ta oss över diket på ett mindre fartfyllt sätt. Skönt att man fick känna på ett kaninskutt och att jag satt kvar, var ju ett tag sen jag hade en häst som gjode dylika saker.


Lite bilder på Neros fina svans efter gårdagens bad...tjockaste dressysvansen   

   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards