Chocolicious

Alla inlägg den 7 december 2016

Av Malin - 7 december 2016 22:00

Ledig dag som inleddes i stallet vid 8-tiden på morgonen. Till ridhuset med båda hästarna stod på agendan, så jag kopplade på släpet, lastade in utrustningen och gjorde sedan iordning båda killarna.

Idag kom jag dessutom ihåg att mäta Dino, sisådär en vecka försent, men bättre sent än aldrig!


Å han växer som en raket. Idag mätte jag honom till 170cm i mankhöjd och 166cm över rumpan. Största killen är ju bara tre år ännu, så fråga är väl var han slutar innan han är färdigväxt. Min lillprins   

När båda hästarna var lastade så rullade vi mot ridhuset.

Dino fick vara först ut även idag och i blåsten var det mycket spännande ljud i ridhuset. Det darrade i takplåten och slog lite i porten. Tolerar att man blir lite rädd i början, men kontentan blir ju att man får gå fram iallafall. Å Dino är en klippa som accepterar mattes krav så han skötte sig fint. Fick bli ett basic pass där vi rullade på runt spåret och på volter i samtliga gångarter för att han skulle blåsa ur sig lite energi. Gjorde ett par galoppfattningar från skritt, duktig kille!


Nero näst på tur. Han bryr sig dock inte om blåstens biverkningar utan fokuserar fullständigt på matten. Även idag bjöd han på ett fint pass med härlig känsla. Fick bli ganska mycket lösgörande arbete i både skritt, trav och galopp. Å när han känns rund, loss och fin, ja då samlar jag upp honom och rider ihop honom. Jobbar honom kort och snärtig i både traven och galoppen, så jag får upp honom ordentligtöver ryggen och att han sätter motorn under sig och verkligen tar i med bakdelen. Han blir så himla fin och lätt i fronten av det arbetet!


När hästarna var färdigmotionerade så åkte vi tillbaka och fixade med stallet och lunchfodrade. Hem för att äta lunch och duscha och sen möte med jouren från kl 14.00 Idag var vi på Strandkanten och bjöds på julsmörgås, trevligt och gott!


Kvällen bjöd på mitt födelsedagsfirande med familjen nu när alla tillfrisknat. Bjöd på mat och tårta.

Årets alster...


     

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards