Chocolicious

Alla inlägg den 15 december 2016

Av Malin - 15 december 2016 17:48

Tjohoo...idag vaknade jag upp till -14 grader och således en kall och fin morgon.

Var bara att klä sig ordentligt med termobyxor och flera lager underställ så fixar man det.


Dino och jag red in i skogen bakom stallet idag och passade på att känna lite på snön. Mycket trevligt att pulsa lite i gräset med snö ovanpå, ger lite mer motstånd då. Dino skötte sig fint och rullade på både i trav och galopp. Gjorde ett par trevliga fattningar från skritt till galopp och kändes överlag fin i det kalla vädret.


Mattes snygging   

 


När Dino var färdig fick han komma ut i hagen med dubbla täcken på sig och hö att mumsa på.


Nero och jag tog även vi en tur i skogen där vi jobbade mycket med galoppen. Idag satt vi lite fast i höger sida och fick jobba mycket med att lösgöra där. Vi red på ordentligt framåt och samlade ihop, red skänkelvikningar och öppna längs vägen. Avslutade med att runda ihop honom på vår skogsvolt så jag verkligen fick loss och igenom honom. Så det var en svettig Nero, trots kylan som skrittade av hemåt.


Magiskt vackert utomhus idag...

 


När Nero var avklädd fick han stå kvar inne med fleecetäcket på sig för att ventilera ur lite väta från pälsen. Behöver klippa Nero igen, suck. Han har sådan fruktansvärd björnpäls att jag blir knäpp!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards