Chocolicious

Alla inlägg den 12 december 2016

Av Malin - 12 december 2016 20:45

Usch vilken lång dag, känner mig helt överkörd, och idag var ju ändå min "lediga" dag!


Var på plats i stallet vid 8-tiden imorse och lastade mina skinande rena hästar i släpet innan de hann lorta ner sig.

Mot ridhuset och dressyrjobb för båda killarna.

Dino och jag fortsatte vårt arbete mot dressyrhäst och tävlingsdebut. idag gjorde han klockrena serpentinbågar i trav över hela ridhuset, vilken kille han är!

I galoppen jobbade vi med att hitta en jämna bjudning där jag kan göra avstämning och halvhalt innan en 20m volt utan att han tappar fokus. Nyttigt arbete där Dino verkligen bjöd upp till dans!


 

Nero och jag fortsatte även vi med fokus på tävlingsarbete. Mycket öppna, slut aoch skänkelvikningar. Han är så himla fin nu och verkar så nöjd i sitt arbete. Enkla byten som kändes väldigt fina och red även lite diagonalslutor idag! Avslutade med att jobba lite på mellantraven, vår akilleshäl!


 

Så fint ute nu med all snö, å glädjande nog så kom Daniel och skodde båda mina killar med snösulor och brodd, så nu väntar uteritter i snön, härligt!

Medan Daniel skodde så ägnade jag mig åt att göra höpåsar och mathinkar. När jag slutligen kunde återvända hemåt så hade jag således spenderat 7 timmar i stallet, 7 timmar i -10 grader, det är inte illa!


Väl hemma fortsatte jag att använda min energi till att städa övervåningen på huset, och röja i tvättstugan. SUCK!


Så skönt när jag äntligen kunde glida ner i soffan med en god bok, klart välförtjänt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards