Chocolicious

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Malin - 13 oktober 2013 22:33

Idag stod så min sista start för året på kalendern. Tråkigt nog utan min stjärna, men gladeligen nog med en annan stjärna. Är så glad att Madde erbjuder mig möjligheten att låna Loffe.

Var på plats i stallet vid 9.30 tiden och hann mocka och lägga in mat åt Nero innan jag plockade in Loffe från hagen och knoppade och borstade honom. Fick med mig Madde som hästskötare idag och vi lämnade stallplanen vid 10.30

Framme i Karlstad vid 11.30, kollade av området och sen lastade vi ur pållis.

På med grejorn och upp med mig i sadeln. Red fram i ca 45 minuter, riktigt varmt och fint väder bjöd dagen på till ära, så både jag och Loffe var ganska svettiga innan det var vår tur att komma in.


Idag stod en LB:1 på programmet och det är ganska mycket häst att rida på en 40m bana. Är väldigt nöjd med travprogrammet, där jag tycker att jag fick bra schvung och tryck i travan, och att han hade en trevlig form och egen bärighet. I galoppen blev han väldigt pigg och stark, plus att han bjöd på ett eget avbrott, å därefter speedade han på ganska bra. Annars förflöt programmet fint och vi red ihop 66,2% och en niondeplats, första utanför placering. Är jättenöjd med vår insats för dagen!


 


Ikväll har jag fixat och donat inför morgondagens älgjakt! Så nu håller vi tummarna för att det blir fint väder, lagom kallt och mycket fina djur att titta på!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards