Chocolicious

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Malin - 27 oktober 2013 20:20

Ja det har mina söndag bestått av, i väldigt stor omfattning.

Började morgonen med en tur till mamma och pappa för att Erika skulle komma och hömta ett lass med hö. Så vi lastade på detta och sen blev det fika hos mina föräldrar. Vidare hem för lite lunch och sen till stallet där insläpp stod på min lista för dagen. Mockade och fixade Neros mat innan jag fick hjälp av Lisa att ta in alla hästar. Är en himla massa täcken som ska tas av och på, så det tar sin lilla tid.


Sen var det bara att koppla på transporten och återvända till höladan. Denna gång skulle Erika hämta ytterligare ett lass och jag skulle ha ett själv, så vi klarar den värsta årstiden utan alltför många turer. Så det känns i händer, armar och axlar efter att ha lyft och kånkat på åtskildiga kilo hö.


Men det är så skönt när det är klart!


Har även hunnit med att bada dessa små godingar i helgen. Kan ju säga att det inte var några glada miner när de kom ut ur duschen, som små råttor. Så sen fick det blir mys i pläden för dem så de fick torka och få upp värmen igen. Men känns skönt att få duscha bort all smuts som de gärna samlar på sig i pälsen under sommaren.

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards