Chocolicious

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Malin - 28 oktober 2013 22:30

Usch vad trist det är när allt är grått och lerigt. Nu längtar jag faktiskt efter att det ska frysa på så man slipper dessa leriga hagar och ännu lerigare hästar. Nu är det faktiskt så blött och äckligt i hagen att Nero inte rullar sig, men han är ju lerig om hela benen, hela svansen och hela magen...suck!


Idag var jag till stallet på förmiddagen och mockade och fixade maten. Hann även med att slänga in en tvättmaskin med smutsiga innetäcken medan jag fixade det andra. Avslutade med att prata med pållisen i hagen och ge honom dagens Metacam dos. Han är allt bra knasig Nero. Han är den första häst jag träffat på som faktiskt tycker om Metacam. Han dricker gladeligen direkt ur sprutan och smaskar och snuttar en lång stund efteråt. Knaspållen min   


Åkte även en sväng förbi Granngården som hade specialerbjudande denna vecka och köpte ett Horseware Mio 300g stalltäcke till plutten. Han har ju bara ett tjockt stalltäcke sen innan, och det är så skönt att kunna byta mellan ett par när man ska tvätta dom. Är ju första gången han är helklippt, så i år lär han behöva täckena!


 




Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards