Chocolicious

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Malin - 7 oktober 2011 21:36

Ibland blir jag inte riktigt klok på vädret. Imorse när jag drog upp persiennerna var det ganska grått ute, men uppehåll. Hade tid med hovis kl 9.30 så jag gjorde mig iordning och satte fart mot stallet. Väl på väg börjar det regna horisontellt hysteriskt regn så jag knappt såg vart jag körde.

Anlände samtidigt som Emma till stallet och vi gick i samlad tropp ut i hagen för att hämta hästarna. Vilket inte var det lättaste för det blåste storm och hästarna vägrade gå rakt fram eftersom regnet blåste rakt på dem, så vi snurrade/backade oss upp till stallet.  

På med fleectäcke och in i boxen med lite hö för att försöka torka Jerez. Hovis kom och skodde fram och verkade bak. Duktiga killen stod så snällt still och lät hovis banka och fila bäst han ville. Kan meddela att Jerez har superkvalitet på sina hovar och att de dessutom växer supersnabbt. Nu blev han iaf snygg om fötterna.


När hovis var klar sken det plötsligt upp ute så jag sadlade Jerez och så gav vi oss iväg på en uteritt. Blåste lite men det verkade inte röra Jerez i ryggen som avslappnat skrittade på framåt. Red turen runt nötbuskesvängen och ut mot sommarstugorna. Bra udnerlag och en pigg pålle som knatade på. Travade en del på vägen ut och när vi kom in på sommarstugevägen där det inte kommer direkt några bilar så jobbade vi mycket med galoppen. Jerez brände på som bara den med spetsade öron och massor med energi i kroppen. Kul att han fått så mycket kondis och ork. Skrittade sista km hem och njöt av det sköna vädret. Jerez skuttade lyckligt ut i hagen när vi kom tillbaka.


Åkte svängen förbi Ica Maxi och storhandlade innan jag åkte hem och åt lunch. När sambon kom hem tog vi en tur till Örebro för lite shopping. Hann med en sväng till Till Häst där jag hade lyckan att hitta ett Catago Vintertäcke med 300g fyllning som var nedsatt från 1100:- till 980:- och genom att jag handlade en softshelljacka för 500:- så fick jag 50% på täcket. Inte illa att få ett vintertäcke med 300g fyllning för 480:-, så nu hoppas jag att det passar på pållis.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards