Chocolicious

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Malin - 25 oktober 2011 11:30

Gick av natt imorse och sov till lunch. Tog en promenad när jag vaknade och åkte sedan till stallet. Mockade och fixade maten innan hästarna fick komma in. Jerez såg ut som om han badat i lera  

Lät honom gå in i boxen och äta eftermiddags maten. Under tiden rengjorde och smorde jag lite läder. Tog sadeln med tillbehör som fick sig en omgång innan den packades in i sitt skydd och hängdes undan tills det är dags att sätta igång Jerez igen. Smorde ena tränset samt kapsonet. Så nu har jag kommit en bit på väg, tar resten av lädret en annan dag tror jag.


Därefter var det bara att ta ett djuptandetag och sätta fart med att rengöra smutsgrisen. Ryktade gott och väl i en timme innan han såg ok ut. Jaja, det är ju kvalitetstid tillsammans trots allt.


Tog svängen förbi Granngården och handlade Sojamjöl. Ringde till min foderrådgivare och vi var helt överens om foderstaten till Jerez, så då kör vi på det;


8kg Hö

600g sojamjöl

300g linfrökaka

100g Miner blå


Så nu hoppas vi att det blir bra. Påbörjar invänjningen lite försiktigt eftersom det är ganska mycket protein som ska tillsättas.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards