Chocolicious

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

Haveri...

Av Malin - 22 oktober 2013 19:45

Idag hade jag ledig dag på schemat, dock ett möte i Örebro under eftermiddagen, så det blev en tur till stallet på morgonen då jag mockade och fixade maten åt Nero. Sen kom Madde och vi åkte hem till mamma och pappa för att hämta en transport med hö till henne.


Väldigt glädjande att se hur nöjd och lugn Nero verkade vara i sin sjukhage. Skönt!


Efter att ha lastat hö i spöregn och ätit lunch tillsammans med pappa begav jag mig hemåt för en dusch och sen vidare mot Örebro. Å vad händer längs vägen...jo min nya bil börjar hacka och jag får felmeddelande om att motorservice behövs? Känns lite udda eftersom jag hämtade ut bilen i onsdags och då var den nyservad. Men det var inte så mycket annat att göra än att ringa Volvo Assistance och de kom och hämtade mig och bilen efter mitt möte. Skjutsade oss tillbaka till Helmia Bil i Karlskoga där jag fick lämna ifrån mig bilen och hämta ut en hyrbil.


Så nu får jag köra runt i en Volkswagen Passat i väntan på vad de hittar för fel på bilen. Skönt med alla garantier man har när det väl händer. Är första gången under mina 11år som bilägare som jag fått använda assistancen och det har blivit allvarligare fel på bilen. Inte så dåligt faktiskt!


Näe jag väl hämtat ut hyrbilen tog jag en sväng förbi stallet och gav Nero medicinen och hängde in hans dyngsura regntäcke på tork.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards