Chocolicious

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Malin - 8 december 2013 19:15

Äntligen var de tre nätterna avklarade och jag sov till lunch idag. Stallet efter frukostintaget och där hade jag insläpp på min lott idag. Då det snörade som skrutt ute, så såg hästarna ganska glada ut över att få komma in.

Så jag skyndade mig att mocka Neros box och la in maten till samtliga pållisar Sen var det bara att påbörja hämtningen av 8st mycket blöta och snöiga hästar. När alla var inne, så var det dags för rond två, dvs att klä av alla snöiga och blöta täcken och sen på med torra innetäcken. Under tiden mumsade hästarna glatt i sig eftermiddagsmaten och så ganska så nöjda ut.


 


Borstade Nero och sen begav vi oss genom snöstormen ner till ridhuset där ett tömkörningspass väntade. Skrittade fram ordentligt och sen jobbade vi fortsatt med att flytta både i skritt och i trav, å det går väldigt fint framåt!

Jobbade även lite galopp där Nero fick rulla på och röra sig i en ganska fri form och utan större krav. Vill bara att han ska jobba upp lite flås och bli av med lite överskottsenergi.


Avslutade med att trava och slutligen skritta av innan vi återvände upp till stallet.


Direkt vidare från stallet till mamma och pappa för att baka årets omgång med pepparkakor. Mumsigt med deg, och trevligt med lite julstämning.


 

Ägnade mig även åt att pussa på mamma och pappas småbjörnar Svante och Rasmus...såna små råttor   


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards