Chocolicious

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Malin - 13 december 2013 18:30

Lång kväll igår, i säng vid 02, vilket innebar att jag sov till 11.30 idag. Således inte så mycket förmiddag kvar för min del. Så jag åt frukost, eller lunch beroende på hur man ser det, städade övervåningen på huset och sen blev det en sväng till stallet.

Nero skulle motioneras och ridhuset väntade på oss.

Körde ett liknande pass som i onsdags, dvs vi skrittade fram ordentligt, travade sedan på lite fyrkantsspår och på volter där jag ber honom att forma sig runt innerskänkeln lite lätt, utan att tappa yttersidan, flyttade honom ett par steg undan innerskänkeln och sen plockade jag upp honom igen. Jobbigt sa Nero som kämpade på.

Som i onsdags så tog vi en kort sväng med galopp i båda varven där vi jobbade med att han ska bibehålla bjudning och tempo, dock utan att rusa iväg och tappa takt och balans. Jag stod lite lätt i sadeln för att underlätta för honom. Märks att han är mycket starkare i vänster galopp än i höger nu efter skadan, så där har vi en del att jobba med!


Travade och skrittade av innan vi återvände till stallet där beröm med morot väntade.


Friserade till manen lite idag, han blir ju så himla långhårig fort, precis som sin matte!

Nu väntar nattjobb för min del under helgen, så imorgon vilar Nero och jag har kvällsfodring i stallet!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards