Chocolicious

Alla inlägg den 19 december 2013

Av Malin - 19 december 2013 18:23

Hade stallet på morgonen idag eftersom Minna och jag skulle grejat det andra insläppet som hästarna tugga sönder stolparna på, men Minna blev inringd att jobba så det får vi ta en annan dag.

Idag väntade ett dressyrpass i ridhuset för Nero. Skrittade fram ordentligt, flyttade lite lätt på honom för att se till att han är vaken och med. Sen travade vi igång och jobbade omväxlande böjt och rakt spår. Nero kändes fin efter gårdagens uteritt och bjöd jämnt och lugnt framåt.


Skrittpaus och sen lite övergångar skritt-trav under nedsittning. Fattade galopp ur den nedsuttna traven och galopperade på både volt och fyrkant innan vi travade av och slutligen skrittade på långa tyglar med gott tramp. Duktig pålle som får en förtjänt vilodag imorgon.


Ägnade mig även åt att tvätta ett par maskiner under förmiddagen, samtidigt som jag lämnade in bilen på Volvo för jag vet inte vilken gång i ordningen, denna gång för att montera en elektriskt motorvärmare samt kupévärmaruttag.


Har även hunnit med stora delar av julhandlingen på ICA idag, vilket kändes skönt! Mycket folk, men jag tror inte det var någonting mot hur det blir de närmaste dagarna.

Avslutningvis har jag stoppat in julskinkan i ugnen och färdigställt ytterligare ett antal gaodissorter...mums!


Ikväll väntar nattjobb, dock bara en enkelnatt och sen är jag ledig fram till kvällen den 23:e.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards