Chocolicious

Alla inlägg den 21 december 2013

Av Malin - 21 december 2013 21:02

Vaknade tidigt för ännu en fullspäckad dag. Hade inplanerat julbord i Örebro kl 12, så jag skulle hinna med stallet på morgonen innan vi skulle iväg. Så jag var på plats vid 08.40 och borstade snabbt av Nero och på med sadel och träns. Nere i ridhuset var vi helt ensamma och skrittade fram i godan ro. Jobbade lite med skänkelvikningar och flyttade även lite färsiktigt i öppna och sluta i skritten. Sen travade vi igång och jobbade med att få rakriktning och rätt ställning på volt respektive rakt spår. Flyttade även lite försiktigt i trav innan vi övergick till att jobba med övergångar och lite mer voltarbete under nedsutten trav. Över till galoppen där vi idag jobbade med på volt i galopp med att få Nero rund och självbärig, samt att vi gjorde ett par fattningar.


Vidare hemåt för dusch och sen bar det iväg till Örebro för julbord. Mätt i magen fortsatte vi en sväng in till Mariebergs Köpcentrum för de sista julklapparna innan vi vände åter hemåt. Väl hemma har vi slappat i soffan med en god bok, så himla skönt!


 

Imorgon har jag morgonfodring och utsläpp på min lott, så det blir tidigt morgon även då för min del!


Ute blåser det storm och är fem plusgrader, och jag längtar bara efter snön och kylan....


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards