Chocolicious

Alla inlägg den 26 december 2013

Av Malin - 26 december 2013 23:45

Ledig dag med sovmorgon för min del och sen blev det en skön morgonpromenad för min del.

Vidare till stallet där äntligen ett ridpass stod på kalendern.

Mockade och fixade maten innan jag hämtade in Nero från hagen, och gick direkt till spolspiltan pga väldigt smutsiga ben och en genomlerig svans. Så efter att ha spolat halva hästen, kunde vi återvända till stallet för borstning.


På med prylarna och sen tillbaka ner till ridhuset. Var egentligen jättefint väder idag, men eftersom jag inte hade sällis, så ville jag inte ge mig ut själv idag.

Skrittade fram ordentligt på lång tygel och jobbade sedan igenom i skritten med att flytta honom både diagonalt och på volt. Nero kändes mjuk och fin. Travade igång och jobbade liknande här, dvs med volt, rakriktning och lite flytta. Nero kom verkligen till arbete idag och kändes riktigt fin.

Skrittpaus och sen jobbade vi trav nedsuttet med övergångar, lite mer fokus på volt och att få honom fint rundad och bärig. Känns att vi går lite framåt varje pass, så kul!



Nero skötte sig så bra, så vi avslutade för dagen och Nero fick komma åter ut  hagen tillsammans med Bosse för lite gott förmiddagshö!


      


Hemåt för mig, en snabb dusch och sen vidare till Loka där jag för dagen hade en inplanerad helkroppsmassage med lerinpackning bokad. Så skönt och riktigt välbehövligt. På kvällen kom familjen förbi på mat och vi selade Ticket to ride, riktigt roligt spel för er som inte provat   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards