Chocolicious

Alla inlägg den 3 november 2013

Av Malin - 3 november 2013 22:28

...stod på min agenda denna söndag.

Gick upp vid 06.50, åt en snabb frukost och sen åkte jag till stallet för att ge pållisarna frukost. Är så mysigt att mötas av deras låga gnäggande när man stiger in genom stalldörren. När alla väl fått frukost ägnade jag mig åt att fixa Neros mathinkar och höpåsar, samt göra rent lite hinkar. Sen var det bara att påbörja med mödosamma arbetet med att byta om på alla hästarna. Av de nio hästar som står i stallet har alla utom en täcke inomhus. Alla nio ska ha täcke utomhus och av de 8 som har täcke inomhus, är det endast två stycken som ska ha utetäcket ovanpå, resten får man först ta av innetäcket och sen sätta på utetäcket.


Dessutom är det tre hästar som ska ha benskydd i hagen, så det tar sin lilla tid innan alla är klara att gå ut. Utsläppet gick utan problem och Nero dök direkt ner i höbaljan och stod och mumsade så länge jag var kvar.


Mockade åt Nero och sen var det dags att bege sig hemåt igen.


Städade hela huset tillsammans med sambon och sen tog vi en promenad i det regniga höstvädret och plockade lite kantareller och lite trattisar innan det var dags att göra sig i ordning för jobbet.


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards