Chocolicious

Alla inlägg den 17 november 2013

Av Malin - 17 november 2013 23:27

Ytterligare en ledig dag som börjades med sovmorgon och sen en skön promenad i solskenet innan frukost. Hade lyckan att få njuta av ugnsvarmt nybakat bröd till frukost och sen väntade duschen. En tur till Örebro tillsammans med sambon för att shoppa lite. Idag höll jag mig dock lugn på hästfronten och shoppade enbart en Mountain Horse Crew jacka på rea 350:-


Direkt till stallet när vi kom hem och idag stod insläpp av samtliga hästar på min lista. Skyndade mig att mocka Neros box och hämtade sedan in honom. Han verkade nöjd över att få komma in först och de verkade trivas i sin tillfixade hage med rejält underlag i. Idag är första dagen på hela hösten som jag inte behövt spola benen på Nero. Han var inte det minsta kletig. SKÖNT!


När alla hästar var insläppt och ombytta på sig borstade jag och dressade mig och Nero med reflexer. Promenad längs vägen stod på schemat idag, och eftersom det börjat skymma så ville jag att vi skulle synas ordentligt. Var ute i 40 minuter och Nero skötte sig fint. Mötte en annan häst på promenad som blåste upp sig och dansade lite. Nero växte väl ungefär 10cm över manken, men höll sig fint på plats bredvid mig. Han blir riktigt stor när han blåser upp sig, då är det tur att han är så snäll och väldigt lätthanterlig.


Imorgon väntar massagebehandling med Pia för Nero. Hoppas hinna tömköra en sväng innan med, så blir det vilodag på tisdag då jag tillsammans med sambon, pappa, syrran och hennes kille samt sambons brorsbarn med pojkvän och sambons bror ska till Stockholm och gå på

......SVERIGE-PORTUGAL.....  


Det blir nog spännande!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards