Chocolicious

Alla inlägg den 25 november 2013

Av Malin - 25 november 2013 20:19

...var vad jag fick idag under vårt tömkörningspass   

Hade halva ridhuset för oss själva vilket gav mig friheten att jobba som jag ville. Skrittade fram och började sedan flytta honom både på rakt och böjt spår och Nero skötte sig verkligen fint idag. Han har verkligen förstått yttertömmens inverkan och svarar helt korrekt. Fortsatte sedan med lite travjobb där vi jobbade med såväl raka, böjda och halva spår. Även i traven blev det lite flytta och han fick till en fin takt och ett bra flyt.

Nero var dock lite taggad idag och därför skippade vi galoppen eftersom jag redan i traven kände att han drog ett par ryck och det sista jag vill är att få en styrkekamp för att han taggar för mycket. Är ju rädd om hans bog och vill inte att han brallar upp en ny skada.


Dagen för övrigt har ägnats åt lite hemmaplock och lussebullsbak. Gott och trevligt!


Imorgon är planen att skritta Nero uppsuttet för första gången på snart åtta veckor   


       

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards