Chocolicious

Alla inlägg den 26 november 2013

Av Malin - 26 november 2013 20:00

Idag var det så äntligen dags att sadla Nero och hoppa upp efter den långa vilan vi haft.

Jobbade ju inatt och sov till lunch, och sen hade jag möte på jobbet till 16.30, så det blev lite knappt med tid innan dagens lektioner var igång på båda sidorna vid 17.40 Så jag plockade ut Nero ur boxen på direkten och på med grejorna. Gick ner till ridhuset och klättrade upp i sadeln.

Åh hjälp, det var allt ett tag sen. Kändes som om jag klättrat upp på en flodhäst och att mina ben stod rakt ut när jag satte mig. Har ju ridit Loffe en del och han är ganska smal över ryggen, men har mage. Nero är ju tvärtom, dvs har mycket bredd över rygg och manke men ingen mage...fniss!


Vi skrittade väl igång iaf och Nero skötte sig superfint. Han trampade på i god takt utan att bli hetsig. Vi red både på fyrkant, volt och lite serpentinbågar samt snett igenom. Övade på lite halter etc. Red i totalt 30 minuter och sedan var vi klarar för dagen. Hoppade av och berömde min fina kille!


Alltid skönt när premiären är över att det kändes bra!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards