Chocolicious

Alla inlägg den 15 november 2013

Av Malin - 15 november 2013 22:23

Idag bjöd vädergudarna verkligen på en show. Det var ganska lugnt på förmiddagen när jag var på jobbet, men i samma stund som jag anländer till stallet så brakar helvetet ut. Det drog igång att storma och blåsa hysteriskt och sen kom regnet i kastbyar. Eftersom ridskolan har lektioner tidigt på fredagar så satte jag fart med att borsta Nero och bege oss ner till ridhuset för att spola benen och sen promenera en stund inne i ridhuset.


Vi hann väl gå omkring i kanske 10 minuter innan det var dags för dagens första lektion och ponnysarna och med sina små ryttare klev in i manegen. Kan inte säga annat än att jag blir fullkomligt tokig på alla oansvariga föräldrar som befinner sig i stallet med sina barn. Idag bevittnade jag en sk "kontorspappa" som gick omkring i finkläder med långrock konstant pratandes i mobiltelefon medan hans 2-3åriga son rände runt i hela stallet, runt hästar och genom spolspiltor med hästar i. Hur kan man vara så fruktansvärt ansvarslös som förälder att man släpper sitt lilla barn vind för våg. Väl inne i själva ridhuset, där samma pappa och son tydligen ska titta på dottern som ska rida, med mamman som ledare, så fortsätter pappan att prata i mobiltelefonen och vandra omkring efter sonen som stampar och hoppar runt på läktaren, vilket gör samtliga hästar lite nervösa eftersom dom inte ser något utan bara hör detta oljud. Linda, ridläraren, säger med hög röst ifrån att "inget spring på läktaren".....tror ni pappan ens reagerar??!!!


Nästa idiot är en ytterligare en pappa med en btydligt yngre son som sitter innanför pappans jacka, medan mamma och dotter befinner sig med hästen i manegen. Där bär pappa runt på en käpphäst som han går och sticker upp över sargkanten lite då och då. Dessutom gör han små hoppa runt i ring med sonen på läktaren, återigen så att alla hästarna tappar fokus och blir på tårna.


Är man så totalt omedveten om vad man håller på med? Bryr man sig inte mer om sitt eget barn som är en av de ungarna som sitter på hästryggen?! För det underliga är ju att om just deras unge skulle trilla av under en sådan här idiotgrej, då skälls det ilsket över ouppfostrade ponnysar och dålig kontroll hos ridläraren....suck!


Jajja....nu har jag fått gnälla av mig lite och är glad att jag har en väldigt orädd och ickeskvättig häst. För Nero brydde sig inte nämnvärt!


Nerobus för ett år sedan....luddig och oklippt, men lika söt för det!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards