Chocolicious

Alla inlägg den 23 november 2013

Av Malin - 23 november 2013 15:00

Sovmorgon för min del idag och hann även med att baka en god saffranskaka på förmiddagen. Letar efter mitt bullrecept så jag kan baka min urgoda saffransbullar med mandelmassa i helgen..älskar saffran!

Till stallet vid 11.30 tiden, hämtade in Nero från hagen, borstade och så på med de vita benskydden dagen till ära. Vi promenerade ner till ridhuset och skrittade fram i ca 15 minuter innan Stefan anlände och tog över tömmarna.


Idag blev det fokus på igångsättning och Nero jobbades mycket i skritt där han fick flytta både på rakt och böjt spår. Jobbigt men mycket givande. I travarbetet låg fokus på samma saker, dvs flytta honom för att få honom ordentligt fram för yttertömmen och därigenom hamna rätt med innersidan. Nero blev riktigt fin och jag tycker det känns strålande att vara på g igen!

Väl tillbaka i stallet så passade jag på att brodda Nero med två broddar i varje hov. Det börjar bli lite halkigt ute och jag kände att han var osäker både igår under promenaden och idag när vi gick över stallplanen. Fick tyvärr inte i fler broddar då han slitit lite på skorna och jag fick inget att gänga tag i.


Blev inringd att jobba extra pga sjukdom på jobbet, så kvällen får jag spendera där istället, blir nog bra!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards