Chocolicious

Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Massage

Av Malin - 18 november 2013 22:40

Ledig dag igen för min del, inte illa med treledigt och slippa måndagen på jobbet. Har hunnit med en hel del idag, bla morgonpromenad, städat hemma, lunch med mamma och pappa och gosat med deras nya kattungar, tvättat bilen in och utvändigt och slutligen även stallet.

Tog mig an Nero så fort jag kom dit. En ordentlig rykt och sen på med skydd, tömkörningsgjorden och slutligen tränset. Vi vandrade ner till ridhuset där vi fick hålla till helt själva. Skrittade fram ordentligt och sen tog vi tag i travarbetet. Blev mycket fokus på att få ett jämnt stöd med bra bjudning och lite mera tryck i arbetet. Flyttade honom en del längs diagonalen samt genom att kapa av hörnen på spåret och flytta ett par steg och sen fram igen. Blev lite mer voltarbete idsge och även här flyttade jag undan bakdelen lite så jag fick ordentligt stöd på yttersidan. Passade även på att jobba lite övergångar och att vända över ridbanan och byta varv i trav. Nero skötte sig superbra idag och vi återvände nöjda till stallet efter avskrittningen.

Mockade och fixade maten för både idag och imorgon i väntan på att Pia skulle komma. Nero verkade väldigt förtjust när hon väl kom och visade tydligt att han kom ihåg precis vad som skulle hända.

Pia tyckte att han såg fin ut och kändes fin. Han hade någon liten stelhet/spänning vilket inte är så konstigt efter hältan. Så Nero fick njuta av en timmes genomgång och verkade mycket nöjd.

En mycket nöjd och trött pållis fick återvända in i boxen. Nästa tillfälle blir om en månad när jag ridit igång honom lite.
Imorgon får Nero vilodag eftersom jag ska till Sthlm efter jobbet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards