Chocolicious

Alla inlägg den 1 december 2014

Av Malin - 1 december 2014 23:05

...stod på morgonens schema.

Åkte till stallet efter frukost och natten verkar ha varit lugn. Båda pållarna hade ätit upp sin mat och verkade vara vid gott mod. På med Neros täcke och sen tog Anna och jag varsin häst och vandrade ut till hagen. Nero tyckte i vanlig ordning att det var superskoj att komma ut i en ny hag och brallade omkring och viftade med frambenen. Dino såg till en början ganska förskräckt ut över Neros krumbukter och sprang undan när han kom för nära. Men i takt med att Nero lugnade ner sig, så slappnade Dino av och sökte sig närmare, ivrigt tuggandes på typisk unghästmanér.

Så här såg det ut efter 30 minuter....


   

Så jag ägnade mig åt att mocka och fixa med maten. När jag åkte betade de båda herrarna lugnt i hagen och de rapporter jag fått från Anna under kvällen gör gällande att det fortsatte vara lugnt och inte var några problem att ta in hästarna.

Imorgon väntar uteritt tillsammans med Anna, och Dino får prova att vara ensam i hagen en lite längre stund. Dock har han ju Sparven i hagen bredvid, så förhoppningsvis går det utmärkt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards