Chocolicious

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Malin - 13 december 2014 19:30

Lucia - å jag sov bort stora delar av dagen!

Jobbade ju inatt och sov därför till 15-tiden. Åt lite frukost tillsammans med katterna innan jag begav mig till stallet.

Både killarna hade precis kommit in när jag kom dit, så jag började med att mocka till Nero och sen Dino. Ställde fram nya höpåsar och hinkar och avslutade med att borsta och mysa med killarna.


Nero var först ut, fick borsta bort en hel del lera under magen. Passade även på att tvätta rent hans broddtramp. Har ju trampat sig på ovansidan av vänster hov. precis i kanten mot själva hoven. Är dock inget öppet sår, utan bara pälsen och lite hud som fått sig ett skrap. Vill ju dock inte att han förvärrar det, så nu har han boots bak i hagen.


Dino fick för första gången prova att stå uppbunden i de nya bidningarna idag. Har ju fått ringarna uppsatta så hästarna kan stå rakt över gången, istället för med huvudet mot väggen och även det gick fint. Han är så himla cool den killen alltså. Helt sanslöst!

Njöt av att bli borstad, få man och pannlugg utredd och hovarna kratsade. Nu står han helt still och lyfter snällt på alla fyra fötterna. Passade även på att runda till bakhovarna lite, då de verkar växa som ogräs. Det är ganska så stor skillnad i hullet på Dino nu, mot när han kom.

Han har blivit riktigt rund och fin över ryggen, mer harmonisk i formen, även om han fortfarande ser ganska så rolig ut!

     

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards