Chocolicious

Alla inlägg den 7 december 2014

Av Malin - 7 december 2014 22:05

Ja i dom färgerna skiftar min arm, rygg och rumpa i för närvarande. Tacksamt nog så börjar svullnaden lägga sig, så det gör inte riktigt lika ont att sitta längre. Förmiddagen spenderades hemma med mina finaste i brasans sken...


             


Efter lunch väntade stallet och jag hade insläpp på min agenda idag.

Började dock med att hämta in Nero från hagen för en uteritt i det lite blåsiga och regniga vädret. Så vi klädde på oss ordentligt i regnkläder och med reflextäcke och reflexväst. Red runt skolan idag med, och höll ett lite högre tempo med mycket trav och lite galopp. Nero kändes pigg och glad, och det var helt underbart att få njuta av en uteritt på mjuka fina skogsvägar. Gud vad jag saknat den typen av ridning.

Tror vi båda kändes oss lika glada och nöjda efter dagens pass. Väl tillbaka i stallet fick Nero ett varmt täcke på sig medan jag mockade och Nero och Dino. Släppte in Nero och hämtade in Dino från hagen. Spolade benen på vägen in, duktig kille som skötte sig fint.

Tog in övriga hästar, klädde om och hängde upp blöta tecken. Återvände sedan in till mina killar, fixade maten åt dem och sen blev det Dino´s tur att bli borstad. Tog en ordentlig rykt idag och kratsade hovar samt redde ut man och svans. Han är så duktig och står snällt still på gången medan jag fixar och dolar med honom!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards