Chocolicious

Alla inlägg den 5 december 2014

Av Malin - 5 december 2014 21:30

.......blev jag varse om i dag.

Jobbade ju inatt och sov till lunch, släppte ut Geeris en stund och åt frukost. Gick för att kolla till honom och upptäcker att han fastnat med linan i häcken och var på väg att ta sig lös. Så jag slänger upp dörren för att rusa ut och hämta honom. Missar helt att trappan var snorhal och jag hade tofflor med plan undersida på mig. Så ett, tu, tre så halkar jag i farten, flyger upp en meter i luften och landat med ryggen rakt mot kanten på översta trappsteget, kanar sedan ner tills jag sitter på marken. Får först knappt luft och sen bara hulkar jag pga smärtan. Är som paralyserad första minuten, tacksamt nog är även Bagheera paralyserad och bara tittar på mig. Kommer mig iaf för med att testa känsel och rörlighet i armar och ben innan jag på alla fyra kravlar mig bort till Bagheera, får tag i honom och kravlar mig in. Tar mig upp i sittande på en köksstol, känner hur det börjar sticka i armarna och vaknar igen när jag slår i stolen brevid på väg ner mot golvet. Har således svimmat.

Ligger helt utslagen på golvet, men lyckas få upp mobiltelefonen och ringa till pappa som kommer och tar med mig till akuten för kontroll.

Efter tre timmar konstaterar vi att jag haft en väldig tur som endast ådragit mig blödningar i musklulaturen och inga skelettskador, eller skador på inre organ. Så det var bara att baxa sig hemåt igen. Har vidrigt ont i ryggen, vänster underarm samt rumpan, men det känns ändå väldigt lindrigt med tanke på hur illa det kunde ha gått.


Fick ta med mig sambon som chaufför till stallet då jag inte kan köra bil, knappt sitta pga smärtan i ryggen. Gick iaf ganska bra att mocka, sambon fick köra skottkärran osv.

Han passade även på att fota lite när han var med....


Mina fina killar...

 

Dino spexar lite framför kameran...

 

Här sjunger han på Lady Gagas stora hit Alejandro....  

 

Nero snuttar på morotsbit....så söt med läppstift runt munnen.....

 

Dino övar på att stå på gången....

 


Så nu väntar en natt där jag ska försöka hitta en fungerande sovställning, så får vi se hur jag känner mig imorgon!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards