Chocolicious

Alla inlägg den 6 december 2014

Av Malin - 6 december 2014 21:45

Så där jag, efter en natt där jag vaknat varje gång jag skulle vända mig om, eftersom det krävdes stockvändning av min kropp eftersom jag inte kan ligga på ryggen så kom jag upp imorse. Stel och eländig, men allt går med lite vilja. Det mest besvärliga är att jag inte kan sitta med ryggen mot något, får kramp i ryggen så snart jag nuddar den. Men annars har jag inte så stora problem att stå och gå, klarar även av att komma ner till backen när jag använder benen och böjer på istället för ruggen.


Fick ta med mig sambon som skjuts till stallet idag då jag inte kan köra bil ännu. Enveten som jag är så hade jag bestämt mig för att pallra mig upp i sadeln idag för att se hur det kändes. Vet ju att det är bra för musklerna att röra på sig och få igång cirkulationen. Så efter att ha mockat och borstat Nero så klädde vi på oss och begav oss till utebanan. Sambon fick hålla i Nero medan jag kravlade upp. Det gick faktiskt över förväntan. När jag väl satt i sadeln så var det faktiskt inga problem alls. Kunde både skritta, trava och galoppera.


Dino fick bli ryktad och kratsa hovarna på gången även idag, vilket han skötte med bravur. Han dock bli väldigt märkt innan jag ridit färdigt på Nero, så en promenad får vi ta en annan dag.


Lite bilder från idag...

           

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards