Chocolicious

Alla inlägg den 10 december 2014

Av Malin - 10 december 2014 22:22

 

Usch... Idag bjöd vädergudarna verkligen på en skitmix. Nollgradigt, regn/snöblandad nederbörd och blåst.

Sov till lunch, åt frukost och åkte till pållarna. Dino hade blivit utan täcke imorse och såg ganska så frusen ut när jag kom dit, dock åt de lunchhö just när jag kom, så jag pasade på att mocka och lägga in eftermiddagsmaten medan de åt färdigt. Hämtade in Nero vid 15.20, spolade benen och släppte in honom i boxen. Hömtade sen Dino och körde samma procedur med benspolning. Både killarna är så himla okomplicerade. De väntar snällt i hagen när man tar in dem, står stilla medan jag spolar ben och svans och följer sedna snällt med in i stallet.


Dino fick inviga sitt fina fleecetäcke idag, något som han verkade ganska så nöjd med. Han gosade lite med den mjuka fleecen och verkade ganska nöjd med värmen det tillförde.


På Neros agenda stod klippning idag. Han har blivit som en ullig mammut och var verkligen i behov av att möta klippmaskinen. Det är ett ganska digert arbete att klippa hela honom, men nu är det gjort. Imorgon blir det uteritt tillsammans med Anna och Jacke!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards