Chocolicious

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Malin - 14 december 2011 18:24

Fortsatt mildväder vilket är ganska tacksamt för nu önskar jag inget hellre än att den f-bannade isen ska släppa från vägarna så vi kan börja om från början när den väl är borta. Således hade även ridbanan tinat tillräckligt mycket för att det skulle gå att arbeta där. Kom ifrån jobbet en timme tidigare vilket även innebar att jag kunde utnyttja dagsljuset lite. Skyndade mig med att klä på Jerez tömkörningsgrejorna och så äntrade vi ridbanan.


Fokuserade på att jobba med lite mer puls idag, dvs att han fick lite mer travarbete samt ett par kortare galoppvarv. Banan var väldigt blöt och stundtals lite tung vilket märktes på Jerez´s ork  


Men men, det blev åtminstonde 30min pass idag med kanske sammanlagt 15 min travarbete. Jerrez var något på tårna eftersom en hel rådjursfamilj valde att passera förbi just utanför banan under mycket prassel och ståhej. Men men, han är aldrig dum utan blir lite lagom rädd och skuttar till för att sedan stå och titta med stora rådjursögon  


Fick iaf till ett par varv där han bjöd på ärligt och lagom i god takt och trevlig form i trav. I galoppen blev det lite små sidoskutt och annat roligt som bara visar vad roligt det är att få röra på sig ordentligt med fast mark under hovarna. Även här märks det att det ffa är orken som saknas när det blir tungt. Men vi kör vidare, är ju ledig imorgon och ska åka till stallet på morgonen, så då hinner vi förhoppnigsvis ta en promenad ut imorgon och underlaget tillåter.


Bjuder på en bild på Jerez som föl  

   

Foto: Sara Rudqvist Stuteri Pepino Pre

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards