Chocolicious

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Malin - 26 december 2011 11:55

Sådär ja...då var julen över för i år och jag ska jobba igen.


Var till stallet på morgonen och hade utsläpp av hästarna i blåsten. Har varit riktigt oväder under natten och låg massor med nedblåsta träd längs med vägen. Jerez och jag tog en promenad upp till Högåsen korset, var mycket nyttigt att titta på längs vägen, bla nedblåsta grenar, omkullvälta soptunnor och svajande träd. Jerez uppförde sig med den äran och jag älskar hans approach till livet, dvs det kan vara otäckt men man måste iaf gå fram och kika lite närmare och lukta på det innan man vet, å genom det enkla sättet avdramatiserar han allt själv eftersom han upptäcker att det inte var något farligt när han väl har nosat på det.


Det mest otäcka idag var att det kom några bilar lite snabbt på så han fick göra ett par snurr. Så nu blir det lite fokus på trafiksäkerheten ett par dagar med fler promenader för att möta så mycket bilar som det bara går.

Jerez är lite som en hund när man går ut och går, han vill gärna hålla i grimskaftet själv där han trampar på bredvid mig.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards