Chocolicious

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Malin - 16 december 2011 12:10

Underbart...idag hade iset totalt smält undan från hela banan så jag och Jerez kunde ta ett ordentligt pass med bra udnerlag. Tog med mig kameran och fotade lite, dock blir det ju inte så bra bilder när man ska tömköra med ena handen och fota med den andra...men alltid något  


Jerez kändes riktigt trevlig idag. Trampade på bättre och i mer riktig form. Bjöd på riktig show när han fick syn på något ute på gärdet. Jises vilken trav han plockade fram. hästen fullkomligt svävade fram   dessvärre hade jag inte kameran redo naturligtvis!

Jobbade igång med trav längs fyrkantsspåret, Jerez gick fram fint men är otroligt lyhörd och med på alla svängar och volter etc. Fokuserade lite mer på att han skulle hitta en något mer avslappnad form så jag spände på inspänningstyglarna en stund så han får lite hjälp på traven. Spänner dom dock ganska löst eftersom jag enbart vill ha hjälp av dem när han ger sig upp lite för högt. Han är ju fortfarande en oigångsatt 3 åring som jag inte har några jättekrav på än! Galoppen gick betydligt bättre idag. Tror han gillade udnerlaget bättre idag med. Drev på honom ordentligt så han verkligen trampade på framåt och rundade igenom galoppen. Syns ju tydligt att han saknar mycket rygg/ländmuskler än, men det kommer ju med tiden och träningen!


                   


Nu blir det till att försöka hinna med julskinkan innan det är dags att åka till jobbet!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards