Chocolicious

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Malin - 22 december 2011 19:51

Tack å lov så har det fortsatt att småsnöa i flera dagar så nu har vi riktig julkänsla här hemma med snötäcke och någon minusgrad!

Var till stallet efter jobbet och Jerez hade precis ätit upp sin mat när jag kom så jag plockade ut honom på direkten. Borstade och lindade benen innan vi gav oss ut i snöfallet. Ridbanan var trots allt i riktigt trevligt skick eftersom snön isolerat lite så det var alldeles lagom mjukt underlag med lite motstånd. Tömkörde i ca 35 minuter med mycket jobb längs fyrkantsspåret. Jobbade fram i skritt och trav och lite galopp på volten för att få igång trampet och bakbenen. Ägnade mycket jobb åt att hitta ett lugnt och taktmässigt tempo längs fyrkanten och Jerez gick riktigt bra idag. Hittade formen och takten så jag kunde småjogga snett bakom honom och han flöt fram med god takt varv efter varv. Avslutade när det gick som bäst och skrittade ett par varv som avslutning.


Väl inne i stallet övade vi på lite frihet på stallgången så Jerez stod lös och still medan jag plockade av alla grejor och medan jag gick och hämtade en morot. Mattes duktiga kille!


   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards