Chocolicious

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Malin - 15 december 2011 19:57

Idag hade jag således äntligen en ledig dag! Å vilken start det blev. Kände av lite halsbränna när jag skulle gå och lägga mig igår kväll, så jag tog två Novalucol, men tji fick jag. Plågades av denna halsbränna fram till kl 02 då jag tog ytterligare en Novalucol och åt lite yoghurt. Så inatt blev det knappt fyra timmars sömn....   Suck...

Var så lagom pigg imorse när klockan ringde. Upp å iväg för att lämna bilen på servide, skjutsa sambon till jobbet och ta hans bil för att fortsätta till stallet.


Hade utsläpp av samtliga hästar tsm Putte. Gick smidigt och därefter tog jag mig an Jerez. Borstade och kliade innan vi gick ut på en liten promenad. Hade smält undan is så vi fick en sammanhängande promenade längs grusvägen på ca 40min. Jerez skötte sig bra och trampade på i god fart. Släppte ut honom och tog tag i stallarbetet. Mockade, fixade mat och tog sedan tag i storstädning! Sopade stallet samt sadelkammaren och gjorde rent på diskbänken. Fixade i mina förrådsutrymmen och satte upp nya krokar samt korgar för saker. Gjorde iordning de nya höpåsarna med namn samt rengjorde foderhinkarna inklusive locken ordentligt och fyllde i bläcket så det syns ordentligt vem det tillhör och när det ska ges.


Så nu är det ordning och reda i stallet iaf  


Åkte till ICA och veckohandlade, gick smidigt och var riktigt lugnt. Efter lunch åkte jag och hämtade sambon och så tog vi en sväng till Örebro och Mariebergs Galleria. Införskaffade de sista julklapparna och hittade lite kläder till mig själv.


Så var den lediga dagen slut och nu väntar långshelg på jobbet. Skönt iaf att jag jobbar kväll imorgon så det blir lite sovmorgon och dessutom hinner jag med stallet i dagsljus!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards