Chocolicious

Alla inlägg den 10 november 2015

Av Malin - 10 november 2015 22:30

Ujuj, idag blev det sannerligen en dag fylld med hårt, men bra och välbehövlit arbete. Startade redan tidigt imorse med att lägga plattor längs ena kortsidan av huset. Vi ska anlägga en parkeringsplats där och sen fylla på neråt med gräsmatta, så idag blev det plattsättning. Känns i armar när man lagt sisådär 150 plattor. Tycker resultatet blev riktigt bra!


 

När detta var avklarat tog jag mig en tur till stallet för att rida Nero. Idag fick det bli ett pass på ridbanan med fokus på att verkligen runda till honom i formen med samma mjuka lång och låg tänk som under gårdagens uteritt. Nero kändes superfin idag och jag har väldigt fin känsla i sadeln efter omstoppningen och korrigeringen. Har en helt annan kontakt med Nero. Körde ganska basic med övergångar, tempoväxlingar ovh att växla mellan rakt och böjt spår i samtliga gångarter.

Fixade stallet och lunchfodrade samtliga hästar innan jag återvände hemåt för att fortsätta jobba.


Tog mig an veden när jag kom hem och körde och staplade 10 skottkärror med ved. Även det ganska så slitigt för kroppen, så jag kände mig rätt mör i kroppen när jag äntligen kunde gå in och ta kvällen. Det är bara att ladda om för imorgon står hämtning av hö på agendan, och det är minst lika tungt!


Väl hemma fick det bli en härlig kycklingwok till middag...mums!

 

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards