Chocolicious

Alla inlägg den 17 november 2015

Av Malin - 17 november 2015 22:30

Japp...ytterligare en dag med helvetesväder.

Började dagen med en uteritt med Nero och lyckades få värsta regnskuren över oss under ridturen. Tack och lov så hade jag både regnjacka och regnbyxor på mig, men handskarna blev dynsura och dessutom hade jag passande nog släta lädertyglar som blev såphala av regnet. Så jag fick vira tyglarna flera varv runt händerna för att överhuvudtaget ha någon kontakt med Nero. Å Nero var självklart superpigg och hade ingen tanke på att ta det lugnt. Mot slutet av ridturen gav sig dock regnet och jag kunde så småningom återgår till normal tygelfattning.


Tillbaka i stallet fick Nero komma ut i hagen igen och samtliga pållar fick lunch. Mockade och fixade i stallet medan killarna åt mat. Häntade sedan in Dino och vi gick en promenad tillsammans. Dino var otroligt ofokuerad och allmänt bänglig. Suck...det är klassiska treårstrotsen som redan börjat. Så det fick bli flera tillsägelser innan han fokuserade om och vi avslutade turen med att släppa lös Dino på ridbanan en stund så han fick springa av sig lite energi på banan. Det var idel skutt och hopp, men även plaskande i vattenpölen. Mitt lilla vattendjur!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards