Chocolicious

Alla inlägg den 15 november 2015

Av Malin - 15 november 2015 22:30

Så var äntligen nätterna avklarade och jag gick upp vid lunch. Hade en härlig eftermiddag hemma med promenad i solskenet tillsammans med sambon, mys med katterna utomhus och så hann jag även med att baka en omgång med chocolat cookie dough brownies....mums!


 


Sen var det äntligen dags att åka till stallet. Mockade lite snabbt och tog sedan in mina killar. Spolade benen och lät dem sedan äta lite mellis medan jag mockade ur hagen och gjorde maten åt killarna. Sen var det dags att gör Nero iordning för avfärd. Åkte på utsatt tid och hade gott om tid att göra oss iordning på plats och rida fram ordentligt. Kl 18.00 kommer Pelle på plats och vi startar med en liten genomgång vad som hänt sedan sist. Fick otroligt mycket beröm för att Nero såg väldigt mycket bättre ut. Att jag hade utvecklats honom massor på dessa fyra veckor och det känns väldigt roligt att höra.


Vi startade med att känna lite på traven, jobbade med öppna, sluta, skänkelvikning och tempoväxlingar. Även här tyckte Pelle att jag hade honom väldigt mycket bättre mellan hand och skänkel och att han verkligen hittat tempot, flytet och takten. Jobbade vidare med galoppen och även här fick vi mycket beröm. Pelle ansåg att vi helt blivit av med fyrtakten i galoppen och att Nero såg stark och bärig ut med en fin tretakt. Vi jobbade även här med att flytta lite i både skänkelvikning och öppna i galoppen. Red tempoväxlingar och gick sedan in i att rida samlad galopp och skrittövergångar. Här finns det mycket smått att pilla med, då Nero gärna blir lite stark i övergången och jag måste verkligen ha honom framme för skänkeln för att få en bra övergång. Jobbade även med lite bakdelsvändningar med gott resultat.


Så allt som allt fick vi väldigt mycket beröm och Pelle tyckte verkligen att vi utvecklats. Vi skulle fortsätta med det stärkande arbetet och fortsätta lösgöra ordentligt, för när han är lösgjord så får han en väldigt fin schvung i såväl trav som galopparbetet, och idag tyckte även Pelle att han såg glädjande glimtar av lite mer explosivitet i Nero.


Jobba, jobba, jobba!


Nu längtar vi efter snö....

    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards