Chocolicious

Alla inlägg den 13 november 2015

Av Malin - 13 november 2015 23:26

Är det inte lagen om allts jävlighet att när någonting går sönder, ja då ska plötsligt allt gå sönder.

Dragkedjan på mina älskade Mountain Horse high rider som är mina rida ut och vinterridstövlar. De är vidare i modellen än andra stövlar och därför får det plats med både extra tjocka strumpor och långskalsonger under. Å dessa stövlar finns inte längre att få tag på. Å i ärlighetens namn så är det inte bara dragkedjan som är sliten, hela stövlarna ser ut att ha gjort sitt. De är spruckna och släpper in vatten lite här och där...


Så det blev till att sätta sig och leta efter ett par nya...hittade ett par Mountain Horse Firenze high rider som såg ok ut, och som dessutom var på rea, vilket uppskattas. Så dessa kom idag på posten. Å jag gillar lädret i dem redan från början, känns rejält, men ändå mjukt och följsamt. Återkommer med recension när jag använt dem.


 

Bild från Mountainhorse.se


 Å lagom tills jag beställt dessa så inser jag att mina andra slitvargar, mina älskade graningestövlar verkligen har gjort sitt. Det saknas halva sulan under ena hälen, där den helt enkelt slitits bort. Å så hade jag sådan tur att jag hittade ett par nästan oanvända på beg.marknaden som inte fanns allt för lång bort, så dessa hoppas jag snart finns i min garderob. Bättre allvädersstövel till lerigt hästliv finns inte!


 

Å som om det inte räcker med detta så beslutade sig min mobiltelefon för att ge upp på egen begäran idag. Helt utan orsak så har den spruckit i displayen, så efter diverse kontakt med Halebop där jag köpte mobilen, som hövdar att det inte går på garantin eftersom jag inte kan bevisa att jag inte tappat den i golvet. Snacka om dålig service. Vem fan kan bevisa något sådant? Dummaste jag hört, så idag har jag varit kontakt med försäkringsbolaget, Folksam, som tack och lov är otroligt trevliga och proffsiga i sitt bemötande och dessutom upplyser mig om att just denna modell som jag har är överrepresenterad hos dem i försäkringsfall av exakt samma orsak som jag anger. Det är alltså inte bara jag som råkat ut för detta, och troligen beror det på fel på mobilen som orsakar spänningar i displayen som medför att den spricker.   


Så nu får vi se hur detta slutar...suck....dyrt blir det iallafall när allt ska ske samtidigt! Å dessutom alldeles innan jul.... 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards