Chocolicious

Alla inlägg den 18 november 2015

Av Malin - 18 november 2015 22:45

Bättre väder idag gav mig möjlghet att testa mina nya Mountain Horse firenze high rider.

Pga väldigt lerig ridbana så red vi ut även idag, dock i dressyrsadeln och mest längs vägen med fokus på dressyr. Jobbade mycket med övergångar, tempoväxlingar och att kunna flytta både fram och bakdel åt båda hållen och i samtliga gångarter.


Nero var stundtals väldigt på, men efter lite diskussion kunde vi förvalta detta i arbetet och Nero kändes väldigt fin mot slutet. Var dock redigt svettig när i återvände till stallet och därför fick det bli dusch av hela kroppen när vi var tillbaka och sen fick Nero stå med fleecetäcke och äta hö inne medan jag lunchfodrade övriga och sen fixade med stallet.


Utvärdering av stövlarna - väldigt gott betyg. De satt väldigt skönt ändå från början och det är nog de hitills enda stövlarna som jag inte fått det minsta ont av efter första ridturen. Å det känns perfekt på ett par vardagsstövlar.


Nu väntar jag bara på att få hämta hem mina graningestövlar under morgondagen....de perfekta skitvädersstövlarna!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards